Mergeţi cu bine şi cu sănătate în vremurile care vor veni !!!
(Urare getică străveche, primită prin comunicare astrală la Şinca Veche în anul 2001)

...Este blogul unui om care a ascultat mai degraba de pasarile care i-au cantat la ferestre... de florile care i-au crescut in fata ochilor, dimineata dupa dimineata, de norii care i-au vorbit despre libertate necuprinsa, de ingerii care i-au vorbit intotdeauna despre mosii pamanturilor stravechi si despre tainele ascunse ale omului mereu cautator in trecuturile sale, in prezentul sau si in viitorul catre care se indreapta cu incredere, strabatand valurile eternitatilor...



Roagă-te, mulțumește și taci.
Ajută și taci.
Dăruiește și taci.
Taci și taci.

(adaptare din articolul prezentat de

Gândul zilei.......

GÂNDUL ZILEI

CU ADEVĂRAT HRISTOS A ÎNVIAT !

Post scriptum: "Gândurile" anterioare le regăsiţi pe partea dreaptă, în Chatango.


sâmbătă, 27 iunie 2009

SFATURI SIMPLE, DAR UTILE

Îmi permit să pun aici câteva sfaturi, pentru cei care au nevoie de ele.
Mai ales pentru cei care, prin natura vieţii şi serviciului lor, nu pot face multă mişcare. Măcar atât să facem!! Căci şi eu sunt în aceeaşi situaţie!!

1. Multe probleme minore, dar sâcâitoare, şi - în timp - generatoare de probleme de sănătate în funcţie de moştenirile genetice ale fiecăruia dintre noi, pornesc de la faptul că am uitat să căscăm şi să ne întindem. Se previn astfel foarte multe afecţiuni ale coloanei şi funcţionări precare ale organelor interne. Să luăm aminte la câini şi la pisici: ori de câte ori stau nemişcaţi multă vreme, când se ridică - se întind şi casc (căscatul se observa mai cu seamă la câini).
Colegii mei au învăţat cândva să facă aşa, deşi la început râdeau de mine. Pe urmă însă... nu au mai râs de loc!! Unii medici mai conştienţi de metodele naturale de întreţinere a funcţionării corpurilor noastre recomandă, în sfârşit, astfel de lucruri!!..
Nu numai înainte de culcare (când facem patul, pornim căscatul - chiar dacă nu ne vine, ne obişnuim, în timp, dar repede!). Este nevoie de 1 2 ori să provocăm intenţionat, după care organismul îşi face singur treaba. Să facem asa ori de câte ori am stat mai mult la PC sau la TV.
Să învăţam şi pe cei în vârstă, dacă este posibil, adică dacă sunt receptivi, dar nu-i obligăm sau dispreţuim dacă ei înşişi dispreţuiesc astfel de metode: putem să dăm exemplu - dânşii mai curând sunt supuşi puterii exemplului, decât sfatului.
Se aşează organele la locul lor, se descarcă corpul de energiile stagnante, se întind canalele energetice şi se menţine mult timp elasticitatea lor. Odată cu înaintarea în vârstă ele îşi pot pierde elasticitatea, dar se poate menţine o stare elastică, vitalizantă, mult mai mult timp, în mod natural, prin astfel de lucruri simple.
Metaniile sunt înlocuitoare ale unor astfel de practici naturale, dacă sunt făcute corect, total (cu tot corpul). Sunt practici religioase care combină supuşenia religioasă cu necesităţile naturale trupeşti: dispreţuirea trupului supus păcatului a fost combinată cu metaniile în faţa zeilor, apoi a lui Dumnezeu. Practica este mult mai veche decât creştinismul: şi încă multe altele sunt practici cunoscute încă din antichitate, când s-au pus bazele religiilor în bazinul mediteranean.
Se mai pot adăuga: scuturarea mâinilor: uşoară, relaxată, din umeri, conştientizându-le până în vârful degetelor, pe rând şi apoi simultan - sau cum ne simţim mai bine. Facem acelaşi fel de scuturare a picioarelor, uşoară, relaxată, din şolduri. Dacă avem jenă de colegi, la serviciu, putem face asta ori de câte ori mergem la toaletă.

2. Ori de câte ori privim la TV sau la PC - pps-uri, filmuleţe, etc., să ne sprijinim de spătarul scaunului cu mâinile puse cu dosul palmelor pe spatele propriu, sus, dar doar atât de sus încât să nu fie obositor. De fapt o astfel de poziţie nu energizează doar plămânii, ci şi rinichii - care sunt poziţionaţi mai sus decât suntem obişnuiţi să credem (eventualele dureri radiază mai jos, de aceea credem că şi localizarea lor este mai jos, la "şale" cum suntem obişnuiţi să spunem).
O altă poziţie foarte energizantă şi astfel bună pentru organism este cu dosul palmelor în dreptul axilelor (popular numite subsuori sau subţiori) - dar sprijinite de trunchi. Vârfurile degetelor sunt aproape în axile, dosul degetelor pe trunchi. Relaxarea este lăsarea lejeră a coatelor , sprijinirea pe trunchi cu încheitura dintre degete şi palmă.
Totul să fie relaxant.
Dacă se poate, luaţi umerii cu vârful degetelor şi relaxaţi dând drumul coatelor în jos. Sau cu palmele pe umeri, relaxaţi coatele, de asemenea, în jos. Porţiunea umerilor este o parte a corpului cu ganglioni de care nu prea ştim, foarte importantă pentru organism. Masarea uşoară şi relaxarea în această puternică regiune ganglionară este foarte benefică pentru propriul nostru organism.
Putem să facem, ori de câte ori ne aducem aminte!!

Dar nu uitaţi să ieşiţi în natură, ori de câte ori puteţi!!!
Sănătate tuturor!!

7 comentarii:

Dan Ioanitescu spunea...

Uite, asa o sa fac, ca sa vad efectul.
Multumesc.

Cristiana spunea...

Mai pun si pe blog cateodata cate ceva, din cele pe care le discut cu oamenii. Acum m-am obisnuit sa copiez cele pe care le discut si pe alte bloguri, sau pe messenger, ca sa le dezvolt pe aici. Cand vreau sa dezvolt o idee, invat si eu foarte multe lucruri. Am pus aseara pe blogul dlui Oreste un comentariu, pe care as vrea sa l dezvolt cand voi avea timp. Foarte bun, vast subiectul.. Eu am citit de cateva ori..
Am deviat.. Scuze!!
Sa-ti fie de folos!

Dan Ioanitescu spunea...

Si eu fac la fel.

Dan Ioanitescu spunea...

Ti-am dat "leapsha" pe blogul meu.
Esti!

Anne spunea...

De folos sfaturile, multumim!

Cristiana spunea...

Cu placere!
Poate diseara sa postez si eu leapsa de la voi!!

Dan Ioanitescu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.