Mergeţi cu bine şi cu sănătate în vremurile care vor veni !!!
(Urare getică străveche, primită prin comunicare astrală la Şinca Veche în anul 2001)

...Este blogul unui om care a ascultat mai degrabă de păsările care i-au cântat la ferestre... de florile care i-au crescut în fața ochilor, dimineață după dimineață, de norii care i-au vorbit despre libertate necuprinsă, de îngerii care i-au vorbit întotdeauna despre Moșii pământurilor străvechi și despre tainele ascunse ale omului mereu căutător în trecuturile sale, în prezentul său și în viitorul către care se îndreaptă cu încredere, străbătând valurile eternităților...



Roagă-te, mulțumește și taci.
Ajută și taci.
Dăruiește și taci.
Taci și taci.

(adaptare din articolul prezentat de

luni, 29 decembrie 2008

CEL MAI BUN FILM EDUCATIONAL AL ANULUI

Vizionati mai jos un film care a fost cotat ca fiind cel mai bun filmeducatinal al anului. Multumesc si pe aceasta cale dnei Cristiana Alexandra Levitchi.
Filmul spune totul. Nu cred ca mai este nevoie decat de cateva specificii in plus.
Tineti minte cand va spuneam ca, daca doriti sa manance copiii vostri trebuie SA-SI VADA MACAR UNUL DINTRE PARINTI MANCAND? Cate lucruri nu facem in familie, dar avem pretentia ca copilul sa faca ceva ce nu vede la noi? DE CATE LUCRURI PE CARE LE FACEM NU SUNTEM CONSTIENTI? Respigem CORECTIA SI DEZVOLTAREA PERSONALA (imbratisand numai pe aceea vizand strategiile de desfasurare a lucrarilor de serviciu !! cand o facem si pe aceea...) dar la comportamentul nostru nu prea suntem atenti, stiind ca sarmul si istetimea noastra ne face loc in lume...
Asa este, copilul este OGLINDA noastra in lume... Si nu o vedem intotdeauna. Nu acceptam ca intotdeauna este loc si de mai mult, si de mai bine... Pe calea dezvoltarii noastre..
Si mai mult... TOT CEEA CE FACEM IN CASA NOASTRA SE RASPANDESTE IN JURUL NOSTRU, CACI SUNTEM RADIANTI CU O PUTERE DIN CE IN CE MAI MARE. Copiii sunt receptivi la tot ceea ce se petrece in jurul lor, indiferent ca ne despart sau nu peretii pe care ne intitulam PROPRIETARI... De fapt... nu suntem proprietari pe nimic !!! De multe ori nici pe comportamentul nostru, CACI SUNTEM IN EGALA MASURA INFLUENTATI DE TOT CEEA CE SE PETRECE IN JURUL NOSTRU. Ne trezim ca facem ceva - daca "ne trezim" - si spunem ca a fost un accident. Nu ne dam seama ca "accidentul" se petrece cam des... Dar avem pretentia ca altul sa nu o faca.. Copilul, sau vecinul, sau prietenul, sau colegul, sau trecatorul de pe strada..
SUNTEM OGLINDA SOCIETATII IN CARE TRAIM, degeaba o infieram, certandu-ne cu televizorul... Parintele Teofil Paraianu imi spunea candva: "Cum e poporul - si conducatorul..." ne perpetuam fara sa fim prea constienti, spirala nu se desface decat daca o desfacem noi, constienti, cu vointa multa si o aruncam in sus, nu o lasam sa se incolaceasca implozand in tenebrele inconstientului...
Cine spune ca de noi depinde sa schimbam lumea... nu prea greseste... Chiar de loc...

2 comentarii:

IULIUS spunea...

Buna dimineata!
Minunat materialul si tocmai de aceea nu stiu daca as putea, de ti l-as fura (clipul, sprea a comenta si eu ceva; este binecunoscut faptul ca exista o varsta in care mimetismul ca proces comportamental de cunoastere, integrare functioneaza foarte bine; este varsta inceputului formarii ca om, o varsta la care copilul este foarte vulnerabil la tot ce-i este prezentat, exprimat jur imprejuru-i.

Cristiana spunea...

Asa este..
Dar mai este un aspect, la care m-am gandit si eu in timp ce scriam, dar nu am scris pentru ca am dorit sa raman in litera filmului. Multi copii "functioneaza" azi de multe ori invers (si eu am copilarit cam in acelasi fel, observand ce fac cei "mari", care parea obsedati de un singur lucru: cum sa ma priveze mai bine de fiecare libertate!!! Si atunci mi-am "furat" toate libertatile pe care mi le-am putut permite). Si eu cred ca bine fac, chiar daca sunt foarte puternici si nu stiu sa-si foloseasca aceasta putere, decat foarte putini. Cunosc astfel de cazuri in care, cu tot respectul, copiii nu vor sa faca ceea ce le spun parintii, direct, vorbind cu ei ca de la om matur la altul. Mi se pare minunat.. Ne sfatuim, noi, cei batrani, sa avem rabdare si sa-i lasam sa traiasca caci nu fac rau nimanui. Cel putin eu am experienta, asa am trait si eu. Parintii mei m-au admirat - la anii maturitatii, pentru curajul pe care l-am avut, chiar in fata lor.. Ei au fost, in felul lor, cumintii epocii lor. Fiecare epoca isi are, de fapt, "cumintii" ei...