Este greu sa ajut la formarea CURAJULUI unui om de a accepta ceva.
De exemplu, un om impatimit religiei sale primeste informatia de la un preot cum ca computerul ar fi ...Satana... (caz foarte real). Daca reusesc sa il determin sa creada ca acest lucru nu este adevarat, atunci am realizat ceva foarte important.. Macar si sa contribui sa formarea unei astfel de incredintari - tot este ceva...
Alt caz vizeaza persoane de la ... 60 de ani in sus (tot serios!). Bunici care se plang (delicat spus fac scandal!) ca copiii (copii, nepoti, pentru ei toti sunt copii!!) nu se intereseaza decat de 'calculator'. Atunci am determinat omul sa puna doar o data mana pe mouse ... Sincer, acum bunica navigheaza cot la cot cu nepotii ... pana nu vin parintii !! Problema este acum... cine face prajiturile!! Bunica raspunde : 'Prajiturile ingrasa!!'
Si merg la cumparaturi acum impreuna. Chiar si pt. consumabile pt. computer...
Sunt file din viata noastra.. Indiferent de faptul ca generatiile nu se suporta intre ele... tocmai de aceea traim, ca sa ajungem sa ne suportam.. Nimeni nu moare pentru ca vrea: cei intarziati sau cei tineri. Dar multi devin cu timpul chiar fericiti, pentru ca si-au restabilit comunicarea cu familia, cu OAMENII in general..
Sigur ca nimic nu este simplu in viata omului de azi, caci curajul este un element foarte complex din orice punct de vedere, nimic nu este alb sau negru, nu este bun sau rau, nu este ceva INTRE frontiere, ci intre frontiere + toata vastitatea TRECERII frontierei (ceea ce nu este catusi de putin un paradox).
Totul tine de informare + sfatuire + formare si, de multe ori omul isi formeaza incredintarile din prezentarile altora, care au interesul - sau poate doar inconstienta de a forma pe cei din jurul lor dupa incredintarile proprii... Este exact ca si la cumpararea unui produs, reclama, prezentarea lucreaza in directia formarii gustului utilizatorului (beneficiarului) pe calapodul producatorului, sau a unui utilizator mai vechi care poate fi - cu voia sau fara voia sa - manipulat de producator (si el manipulator in sensul interesului propriu, constient sau nu ca produsul sau este cu adevarat ceea ce este mai bun pentru un potential cumparator, utilizator...)
Bineinteles ca totul poate fi asa cum trebuie, eu doar am adus in discutie cazuri poate extreme. Care ar trebui sa nu ne faca fricosi, dar nici sa nu ramanem naivi..
De exemplu, un om impatimit religiei sale primeste informatia de la un preot cum ca computerul ar fi ...Satana... (caz foarte real). Daca reusesc sa il determin sa creada ca acest lucru nu este adevarat, atunci am realizat ceva foarte important.. Macar si sa contribui sa formarea unei astfel de incredintari - tot este ceva...
Alt caz vizeaza persoane de la ... 60 de ani in sus (tot serios!). Bunici care se plang (delicat spus fac scandal!) ca copiii (copii, nepoti, pentru ei toti sunt copii!!) nu se intereseaza decat de 'calculator'. Atunci am determinat omul sa puna doar o data mana pe mouse ... Sincer, acum bunica navigheaza cot la cot cu nepotii ... pana nu vin parintii !! Problema este acum... cine face prajiturile!! Bunica raspunde : 'Prajiturile ingrasa!!'
Si merg la cumparaturi acum impreuna. Chiar si pt. consumabile pt. computer...
Sunt file din viata noastra.. Indiferent de faptul ca generatiile nu se suporta intre ele... tocmai de aceea traim, ca sa ajungem sa ne suportam.. Nimeni nu moare pentru ca vrea: cei intarziati sau cei tineri. Dar multi devin cu timpul chiar fericiti, pentru ca si-au restabilit comunicarea cu familia, cu OAMENII in general..
Sigur ca nimic nu este simplu in viata omului de azi, caci curajul este un element foarte complex din orice punct de vedere, nimic nu este alb sau negru, nu este bun sau rau, nu este ceva INTRE frontiere, ci intre frontiere + toata vastitatea TRECERII frontierei (ceea ce nu este catusi de putin un paradox).
Totul tine de informare + sfatuire + formare si, de multe ori omul isi formeaza incredintarile din prezentarile altora, care au interesul - sau poate doar inconstienta de a forma pe cei din jurul lor dupa incredintarile proprii... Este exact ca si la cumpararea unui produs, reclama, prezentarea lucreaza in directia formarii gustului utilizatorului (beneficiarului) pe calapodul producatorului, sau a unui utilizator mai vechi care poate fi - cu voia sau fara voia sa - manipulat de producator (si el manipulator in sensul interesului propriu, constient sau nu ca produsul sau este cu adevarat ceea ce este mai bun pentru un potential cumparator, utilizator...)
Bineinteles ca totul poate fi asa cum trebuie, eu doar am adus in discutie cazuri poate extreme. Care ar trebui sa nu ne faca fricosi, dar nici sa nu ramanem naivi..
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu