I. IDEI PRINCIPALE
1. Să facem deosebirea între necesitatea organizării și conducerii represive a imperiilor și organizarea și conducerea popoarelor libere.
2. Organizarea și îndrumarea celor legate de evenimentele privind conlucrarea geto-romană s-au realizat parțial în Roma – parțial în teritoriile geților, în Podișul Transilvaniei, iar conducerea centrală s-a realizat din interiorul Peșterii Ialomicioarei, situată în proximitatea Podișului.
3. Întrucât capacitățile astrale și mentale ale oamenilor erau mult restrânse – dar nu inexistente, niciodată închise, lumea era plină de clar-văzători și clar-auditori, de aceea era necesar să se deruleze o astfel de activitate într-un mediu total protejat:
– izolarea sub munte;
– structură geologică de o anumită formă, care împrăștie sunetul și îngreunează în exterior clar-vederea;
– un loc înconjurat de ape care sparg câmpul sonic și împrăștie atenția celui care ar urmări activitățile din interior.
II. DETALII, DISCUȚII
Acest articol este răspunsul detaliat la întrebarea din partea cititorilor: Ce făceau conducătorii în Peștera Ialomicioarei – nu puteau conduce și afară, să organizeze armatele în cetățile lor?
În primul rând trebuie făcută o precizare - și o voi repeta ori de câte ori va veni vorba: conducerea geților, a poporului get, nu era o necesitate în felul conducerilor cunoscute de noi – ale Romei, Egiptului, Mesopotamiei, etc., întrucât acestea din urmă erau imperii, care necesitau organizări complexe și conducere severă comparativ cu un popor simplu, și mai ales cult, cunoscător profund al tuturor formelor de societate umană, așa cum era poporul geților. Deosebirea între imperii și popoarele libere a constat în felul de trăire, de organizare individuală a oamenilor în așezări, un popor liber astfel nu avea nevoie de conducători-organizatori. Toată lumea știa ce să facă, și făceau absolut tot ceea ce le era necesar, în virtutea experienței lor ancestrale. Nimic nu se schimbase în viața lor, în profunzime. Primeau îndrumări de la Moși prin Călători, Învățători și Măiaștri: nu mai era o formă fixă, riguros periodică, pentru că oamenii cunoșteau deja toate cele necesare timpurilor în care trăiau și erau puține lucruri în acest mileniu care să aibă nevoie de explicații, orientări, adaptări ale cunoașterilor proprii la modificările vremurilor și aplicațiile corespunzătoare. Oricum, atunci când aveau nevoie (nevoie generală sau chiar particular-locală), circuitul se realiza din nou, de la Moși la oamenii de pretutindeni sau din planul local.
A fost nevoie de Moși pentru organizarea și urmărirea complexă a celor care se derulau în ascuns în toată această perioadă, întrucât ei cunoșteau în amănunt toate derulările și necesitățile absolut tuturor popoarelor de pe întreg Pământul. Concret, ceea ce interesa poporul get și derularea evenimentelor în care era direct implicat, se referea la:
– retragerea oamenilor din fața migratorilor, războaiele cu romanii și pregătirea romanilor pentru viața de tip getic, în vederea formării liniilor fortificate pentru devierea marilor grupuri migratoare excesiv de agresive;
– organizarea liniilor geto-romane de deviere a marilor grupuri de migratori pe două linii fortificate: pe versantul estic al Carpaților Orientali – linia geților și pe linia mediană a Podișului Transilvaniei (linia romanilor), precum și orientarea și protejarea grupurilor mici de migratori în teritorii, după cum curgea pericolul;
– la final: organizarea retragerii administrației romane;
– revenirea geților, împreună cu musafirii romani deja împământeniți: o parte s-au întors în vechile vetre ale așezărilor, o altă parte au rămas în noile așezări (care s-au întărit și dezvoltat ulterior) de la poalele munților și din prima parte, dinspre poale, a munților.
S-au mai creat unele așezări pe cursul marilor râuri, pentru a continua un trai relativ tihnit într-o lume care era deja integral schimbată, dar pentru care geții erau deja bine pregătiți: și pentru a face față agresiunilor viitoare, și pentru a-și perpetua neamul și obiceiurile (care aveau să devină tradiții în viitor), indiferent de lumea care dorea deja să revină la noi expansiuni, nesătulă de ceea ce avea deja...
Dar să vedem în amănunt de ce a fost nevoie de poziționarea conducătorilor geți în Peștera Ialomicioarei, pentru a derula aceste organizări.
Problema pornește de la capacitățile multor oameni din toate timpurile de a intui, clar-intui și percepe mental-astral (clar-simțuri) lumea în toate aspectele ei, doar că în acea epocă relativ puțini oameni mai aveau asemenea capacități: pentru că se restrânseseră treptat. Altfel, dacă ar fi fost încă generale pentru toată lumea, nu ar mai fi existat migrații, căutări de teritorii în alte părți, spiritele nefiind obișnuite efectiv încă cu greutățile pământene: să le înfrunte, să se orienteze și să se adapteze permanent, așa cum făcuseră în trecut, dar susținuți de Moși – drept pentru care nu avuseseră parte de greutăți. Moșii știau bine că lumea era plină de clar-văzători și clar-auditori, chiar Călătorii Moșilor foloseau asemenea capacități pentru a ține mereu legătura cu toți cei de același fel, de pe toate continentele și insulele din largul oceanului planetar. Așadar era necesar să se desfășoare o asemenea activitate total protejată, iar un asemenea loc trebuia să fie departe de locurile unde se desfășurau forțe armate și în același timp să fie izolată sub munte: un munte cu o anumită structură geologică, un loc înconjurat de ape care sparg câmpul sonic, împrăștiind astfel atenția celui care urmărește mental sau astral diverse activități din lume. Știm multe azi despre asemenea direcții, dar mult mai puține sunt azi activitățile mentale și astrale, comparativ cu aparatura fizică, care și ea spune multe azi despre mișcările adversarilor. Moșii nu considerau migratorii ca fiind adversarii lor sau ai populațiilor lor, aveau mult respect pentru ei și au menținut permanent populațiile (cât timp au fost în lume) în același fel de încredințări; destinele Moșilor aveau în vedere conlucrarea cu conducătorii armatelor reunite geto-romane în acest loc retras, care avea capacitatea de a bloca activități mentale avansate. De altfel acest loc nu a fost ales numai pentru activitățile viitorului, pentru a rămâne un loc viu, purtând memoriile geților ca o carte deschisă, ci în primul rând pentru acele vremuri, pentru ecranarea radiațiilor puternice ale Moșilor și Călătorilor în cercetările proprii, pentru a nu influența populațiile din jur și mai ales drumeții care își desfășurau drumețiile în regiunile apropiate. Iar în vremurile migratorilor să se realizeze același fel de ecranare pentru activitățile organizatorice care stăteau la baza evenimentelor locale.
9 comentarii:
In 1985 apare in Almanahul Luceafarul -Istorii neelucidate .Zalmoksis un concept ,O doctrina .Doamna Silvia Paun -arhitect dupa ani de cercetari pe Grafica semnelor ,rabojului ,comparativ cu cea a unor scrieri vechi .Intre 60 coloane de semne raporteaza 16 scrieri deosebite .A rezultat o tulburatoare diagrama ,o idee neluata in seama ,ironizata „Ghetii au scris mai intai si de cand lumea ” . In graficul d-nei Paun vom gasii urmatoarele scrieri : rabojul ,literele pelasge ,semnele din pestera de la Chindia ,literele estruce ,semnele de pe materialele ceramicii de la Turdas ,cele de pe tablitele de la Tartaria ,cele din grotele buzoiene de la Nucu si Alunis ,semnele zise dacice extrase din monede ,apoi literele eline,apoi rune ,apoi semnele din inventariile arheologice de pe aria Ditrau-Sion ,precum si de pe peretii de creta ai lacaselor de la Basarabi ,semnele de pe ii ,catrinte ,de pe obiectele ,uneltele ,sculele si casele taranesti . Una peste alta ni se explica cum au cercetat monedele ( chiar mi-as dorii sa vad intreaga lucrare -C Preda Monedele getodacice -editura Academiei RSR - Bucuresti -1973 ). Ni se explica ca moneda a fost taiata in 4 aplicand un sistem de lucru . Moneda are pe una din fete un calaret pe calul sau si niste litere din alfabetul grec si roman aruncate pe ici pe colo .
Zona A ,pornind din spatele calului impartita in urmatoarele parti :
1Coada calului si campul grafic din preajma . In mod normal pare fi acolo o sigma greaca ,insa rotind semnul supunandu-l luminii ,din toate cele 4 laturi ( pta fi drepti cu adevarul)bagam de seama ca litera e un soi de ideograma -o pasare numai stilizata ,un soim cu un peste in plisc - atat de maiastra e lucrarea ca observam penetul porumbac ,insa o lunga creasta de pene te face sa eziti numirea exacta . Cine a capatat experienta ramane sa patrunda cu ochiul si baga de seama ca Sigma -pasarea hieroglifa este alcatuita din litere grecesti si latine combinate ,incat ,iata de aici incepe imperiul stuporii . Citim : Egreta crestata cu soparla-n plisc ,harete ;barbui cu sarpe . Sa stabilim de la inceput dacii practicau un soi de tainuire a limbii ,a zeilor si credintei lor la fel ca si alte popoare vechi ,dar cercetand bine monedele stramosilor ,ni se impune convingerea ca marii lor initiati descoperisera un sistem de mesaje de natura sa se sustraga timpului istoric ; singura dimensiune si cheia intelegerii ramanand situatiile luminii ,directia si intensitatea ei .
Adancimea inciziei in metal ,distantele si proportiile propii si anume vedere spectroscopica constitue note ale scrierilor geto-dacice . Ei practica o stiinta de a face din lucru un semn ,iar semnul de-al umple de lucruri : cunoscute erau inteleptilor de atuci practicile rebusistice ,combinatiile magice de litere ,anagrama ,careurile ,jocurile de cuvinte ,intre care caligrafierea de litere si glose rasturnate dus-intors avea argumente doctrinare - de natura sa umileasca semioticienii si capetele luminate de azi . Am mai scris si vorbit mult despre faptul ca dacii isi alcatuiau mesajele de mare importanta ,cum este scrisul pe moneda incredintat mortului ,trimisului la zeii stramosi ,in doua mari aspecte : calul si calaretul pe o fata a banului si capul rege -zeu pe fata cealalta . Cine cerceteaza monedele va vedea ca nu seamana un cap rege cu alt cap rege ,ca nu gasesti doi calareti cu caii lor identici .Mari diferente stilistice si de fond se observa . Monedele dacice sunt tablete ,codice ,precum si scrie pe banul ce-l vom analiza aici . Decupand marginea tabloului votiv ce-l formeaza moneda cu pasarea egreta-uliu ,cu sarpein plisc sau cu barbui ( pestele cu acelasi nume ) constatam imaginea unei ghiare de pasare . Aceasta este Helige -Glifa ,ghiara sau unghia . Ghe-Ara-Un-Ghia ;nume ale Pamantului . . Mergand normal pe imaginea calului ( zona C) in zona spatelui ,in crupa calului ,cu piciorul drept sesizam urmatoarele ;in sold ,un cap dublu ,de barbat ,iar pe gamba ,literele grecesti si latinesti ,lungite in stilizare si desen . Citim de la copita in sus : Apolon- _Oranos ;Koreos Bocoleos Keres ,Serv Seleni,Agresta Huru Guru . Traducem fara greseala : Curier ceresc ,servul Selenei si al zeitei Ceres merge la Apolon si Uranus ,Gurul agrest Huru . Huru - slujitor al datinilor agrare ,campenesti ,pt Kore ,Ceres si Selene ,si in calitate de Guru al lor . Tot in aceasta zona citim Aler zeo Apollo-Gebeleisis - Sore Deo .Adica Apolo merge la Gebeleisis-Sore -Deo , Zeul Soare . Numele celui trimis acolo este Huru ( nume care inca mai exista in Ardeal si Moldova ) Zona D din spatele piciorului ,campul grafic de la genunchi : cuprinde o serie de fibule si sarme alcatuind litere un Beta legat de un R latin la care se adauga un vechi ac de siguranta . Citim :Glie - Gibeleisis ,trimis- sa se dea acestea lui Gebelesis ,sa se remita lui Brum -Mos-Obarsu Glie si lui Mos Brumus ,genii ale obarsiei .Acelasi corp imagistic grafic intors devine o masca de metal ,de la fibula in sus cumuland literele din campul grafic ce-l cercetam . Citim - Brumus ,Deani Bendis Zanu -adica Brumus este feciorul de zana al Dianei Bendis . O genealogie pur si
simplu .
Iti dai seama ca daca unim cunostintele tale cu dezvaluirile de pe banii getilor va iesi ceva de neimaginat . Brumus care este Mos ( mosii din scrierile tale )- fiu al Dianei Bendis ,adica a fost nascut in familiile Mosilor dintai ,care vor prelua functii de zei la alte popoare . E adevarat ca cel care cerceteaza banii leaga totul de sacrificarea sau moartea omului get ,dar noi stim ca moartea asta nu-i decat legatura pe care o aveau cu astralul ,cauzalul ,mentalul ,puterea lor de a -si folosii corpurile fluidice . E foarte lunga descrierea si am sa sar foarte mult pt ati arata ce spune despre m-tii Semenic .
Inainte de a ajunge la m-tii mei as vrea sa-ti dezvalui Codicele ELELOR (ielele ) .Acesta este ultimul fragment cercetat din moneda .In zona K intre capul praporului sacru purtat de catre calaret si intre genunchiul piciorului stang ,ridicat pe altar ,al calului acestui Cavaler Danubian se afla de regula trei litere grecesti in jurul carora se articuleaza fizionomii ,masti si ansamble grafice de citit .Toate aceste 3 semne + piciorul indoit al calului + semnul dinainte a sacrului animal = cuvantul CODICE . Un tabel cu stramosii mitici ai raposatului ,caci putem spune despre daci ca ei n-aveau zei ,cat aveau stramosi fondatori ( exact ce spui tu ) ,erau civilizatorii veniti din ceruri si de aceea li se trimiteau curieri ,si de aceea se stiau dacii nemuritori si plangeau la nasterea unui copil si se veseleau la moartea unuia dintre ei . Mai era moneda dacica un codex la indemana muritorului ,ca dovada a veridicitatii arborelui genealogic si mai era o tableta cu parole si tot soiul de ziceri ale celor care ,initiiindu-se pe Pamant in cadrul a o multime de institutii magice gnoseologice obtineau dreptul de a intra in lumea dreptilor dintre cei drepti .Tot aici pe banii acestia vom gasii si Zona ELELOR ,zona Mumelor - Zona Stramoaselor - genii feminine . ( sar peste alcatuirea cuvintelor din litere ,desene ,etc ) ,se va citii Joia e o Die -Diva , ziua sfanta sau Zie ,zana a zilei cu acelasi nume si se afla in fruntea geniilor feminine numite Joase sau Joioase vesele si de jos ,din lumea subterana ( eu zic ca-i din astral ) ,intermediara ,populand teritoriul cronin chtonic de pana la MUME . Amintiti-va scenariul basmului romanesc unde sfintele Lunea ,Martea ,Miercurea, etc .de obicei trei dintre ele gazduiesc si-i ajuta cum se cuvine pe tanarul erou care pleaca sa-si treaca probele INITIERII .
Tu-ti dai seama sa aflii toate astea de pe bani ?!!!!
Basmul lui G. Dem Teodorescu Tugunea tatii e relevant pt banii getilor . Tugunea isi petrece viata mai mult in vanat si calarie - ca si calaretul Trac ,Tugunea este si fiu al Matusii ,olog ,adica lasat acasa ca si Cenusotca :purtand stigmatul suferintei - intru cunoastere - Erou Ologit .Plecand totusi a-si savarsi zodia,menirea si doctrina : se lupta cu cei trei zei ai infernului zisi zmei dar fiind SEMENI ,de-al lui Gebeleisis - Semenic ,de-al Smeoaicei Semele -EA _ aceia imperecheati omeneste cu trei slujitoare - zise smeoaice. Se lupta el cu insusi Muma Zmeilor si biruie caci este Zalmolxis Fat -Frumos ,adica june dac la initiere . Si de ce mai biruie ? Fiindca Unu Zamolxis - Tugunea Fiul Matusii cu inca doi frati ( parti de fapt complementare ) El isi aduna puterile ,incorporandu-si urmatoarele forte . Un arcas extraordinar ochitor - ipostaza zeului Marte . Un geniu care sade in mijlocul holdelor manca aratura de la 29 de pluguri si tot se vaita ca n-are ce manca -Un Gebelisis plugar pe pamant,mag negru al lui Zamolxis ( nu-i vorba de magie neagra ci de magie a pamantului ) . Se mai uneste cu geniu care bea apa de la 9 scocuri de moara si tot zicea ca-i ars de sete - un Zalmosis in stare sa bea si Sryxtul ; un geniu care insarcinase 99 de femei si tot se plange ca nu-si gaseste nevasta : ZalmoKsis -Priap ,Mutul din Calusarii ,in ipostaza ardorii reproductive a fiarelor si omului ; un Likus - Godanus al viilor ;un rebegit care sta in mijlocul unui foc naprasnic si tot stiga ca-i e frig - Zalmoksis al rugului funerar ,al frigului mortii si al vegetatiei adormind somnul iernii . Precum Helige-Glifele noastre : chipuri unul din doua ,si inca Unul . Fara aceste puteri Tugunea nu-si putea implinii misiunea ,deoarece el este toate aceste puteri insumate .Pt ce-si aduna puterile Tugunea? Pt a-si gasii femeia tanara care nu-i decat la capatul acestei eroice cosmogonice initiere .Femeia aceasta o regasim intru totul pe imaginea scrisa a femeilor - calaret ,de pe o seama de monede dacice . Caci o moneda dacica este o Saga consacrata a stramosului zeu , iar basmul romanesc este moneda geto-dacica si deci un Codex doctrinar : intrucat basmul si moneda sunt un Zamolxis Io !.
1. Desigur doar pentru comentarii la cele scrise de tine mai sus se poate scrie o carte!!! Deocamdată voi scrie câteva rânduri, îndrumând și spre scrierile contemporane ale dlui Alexandru Surdu cu privire la istoria necunoscută, sau mai bine zis nerecunoscută a tradițiilor poporului nostru. Dar oricum nu este nimic pierdut, căci ne vom aminti cu toții despre marile adevăruri ale lumii și în egală măsură ale poporului român.
Cultul Cavalerului Trac este foarte răspândit, și azi în general cunoscut, chiar dacă nu face obiectul manualului de istorie, internetul ne deschide o serie lungă de cunoașteri și în același timp curiozitatea pentru altele la fel. Ceea ce nu se știe bine, clar, este faptul că există o tradiție fundamentală păstrată până în vremea războaielor monadiale care, ca și multe alte tradiții, a fost înghițită de război, ruși și comunism, deși multe elemente mai dăinuie și azi în literatura populară și cultă – așa cum am menționat în deschiderea acestui comentariu: Alexandru Surdu este singurul care mai trăiește să povestească cu mult drag și har despre aceste tradiții. Și pentru că vorbeam de Cavalerul Trac, ne putem opri în domeniul apărării: frățiile maramureșene au fost admirate chiar de împăratul Napoleon; și ar fi de discutat pe îndelete despre frățiile de arme (în același timp frății de sânge, de neam, de așezare), dar și despre surorile de același fel care, asemenea tuturor femeilor din vechime, învățau să lupte, să muncească, să gospodărească și să trăiască împreună, ajutându-se de altfel de-a lungul întregii vieți: la fel ca și bărbații, de altfel – fiind cunoscut în timpul lor nu numai vitejia fără egal și înfrățirea până la moarte, ci și gospodărirea, trăirea curată și curajoasă din orice punct de vedere: în vreme de război și în vreme de pace deopotrivă.
2. Așadar nu este vorba despre vreun zeu al tracilor, așa cum se scrie în destul de multe locuri, ci de modul în care s-a perpetuat de-a lungul generațiilor – după câte știu eu ultima dată apar în cunoașterea noastră Frații Buzești, dar M. Sadoveanu ascute, cât putea el în vremea lui, o ”sabie” aducând în formă literară cultă Frații Jderi. Doar în acest fel se putea discuta despre astfel de forme de frăție care au dăinuit, neschilodite de comunismul care nu permitea pomenirea despre astfel de viteji în neamul nostru.
De asemenea Zalmoxis nu este un concept sau o doctrină. De altfel am tot scris și voi mai scrie când va fi cazul: noi am rămas, ca popor, singurul popor european care se trage în proporție de 70-80% - în unele regiuni chiar și de 85% - din vechii geți (gheți) în rest sunt populații migratoare răspândite peste tot. În unele țări de azi sunt grupuri care au păstrat unele tradiții, dar nu sunt chiar pe pământul lor natal de popor; iar în alte țări au rămas grupuri de nativi chiar pe pământurile lor natale de popor, cum ar fi o parte din irlandezi, o parte din galezi, o parte din populațiile din nordul Spaniei și sudul Franței. Multe din populațiile locale s-au împletit cu migratori, altele au fost distruse total de-a lungul și de-a latul Imperiului Roman: lucru pe care l-au înțeles o parte din romani trăind cu geții cea mai bună și frumoasă împletire, prin înțelegerea greșelii enorme care fusese făcută distrugând popoare și civilizații, și tradițiile pe care le aveau și geții, ultimul popor rămas în tradiții și nu în credințe oarbe în zei închipuiți după asemănarea cu ei, cu oamenii bogați și atotputernici cum se credeau stăpânii laici și religioși deopotrivă. De aceea chiar a existat o mișcare celtistă în sânul Romei, dar a fost repede înghițită de alte preluări de același fel (de exemplu de tradițiile egiptene – pentru că oricum preluări de tradiții fuseseră de la bun început, de la elini, însă după cum cum mergea sufletul romanilor, nu al elinilor).
Deși ne îndepărtăm de subiect, este necesar totuși să adaug că ceea ce nu a distrus Roma antică, a distrus doar puțin mai târziu biserica catolică, așa cum s-au petrecut lucrurile cu catharii, nimiciți de cavalerii templieri; au fost însă multe grupuri acolo, bascii din Pirinei și alte câteva grupuri din sud-vestul Franței, nord-estul Spaniei și din insulele sudului, au rămas în viață fără însă să facă popoare întregi, deși încercări au existat până în zilele noastre. Oricum populațiile cat(h)alane din aceste regiuni istorice au coborâre din populațiile din vechime, chiar dacă sunt amestecate și cu migratori de peste tot. Războiri ale regilor din Franța și din Spania cu ei au fost întotdeauna, din cauza dorinței lor acerbe de a-și păstra limba, pământurile, tradițiile și conducătorii proprii. Mai multe nu știu decât din istorie, dar ar fi interesant de studiat puțintel și aceste lucruri cândva.
3. Așadar să reținem acest aspect al originii populațiilor: tradiționale, locale, coborâtoare din neam, și trăind din neam pe pământurile de origine din Moșii locali, și pe de altă parte migratorii, strămutați de pe alte meleaguri. Să nu facem confuzii să credem că migratorii nu s-ar trage din Moși – deosebirea este că s-au strămutat din pământurile de origine în alte teritorii: iar acest lucru este foarte important întrucât pământuri înseamnă vibrație, corpurile lor sunt o împletire între liniile genetice din pământuri cu anumite vibrații, originare, și pământuri cu vibrații diferite, acolo unde au migrat. Ceea ce înseamnă rute ocolitoare în canalele matriceale ale corpurilor lor fluidice, în funcție de lipiturile între canale din diferite epoci: peste care s-au adăugat schimbările drastice de vibrație planetară, din ultimii 2000 de ani, care urcă vertiginos în continuare, creând puteri diferite de manifestare, un fond ori nervos, agresiv – ori inactiv, lenevos, depresiv, după cum spiritele au înclinații proprii.
Desigur, se știu dintotdeauna multe despre astfel de lucruri, dar au fost tăinuite mereu, știindu-se de asemenea că era în ordinea lumii să se dezvolte spiritual, dar dacă se putea (și s-a putut, după cum se vede) să se împingă cât mai târziu astfel de schimbări uriașe în profilul lumii, s-a făcut întârzierea și se face în continuare, fiind în esența acestei lumi să lupte pentru beneficii personale, indiferent de baricadele ei.
4. Peste tot a existat însă un fond lingvistic asemănător, căci vibrațiile pământurilor erau asemănătoare oriunde între Atlantic și Urali, chiar și dincolo de ei, la nord de lanțul munților Himalaya. Și despre limba bascilor se spune că ar fi cea mai veche limbă de pe Pământ (desigur europenii se consideră ”Pământul”, punându-se mai presus de orice parte a planetei și acest lucru chiar este evident, fără a mai fi nevoie de dezvoltat). Deci a spune că limba noastră este cea mai veche, și creatoare a altora (dar limbile foarte importante însă ne-evidențiate sunt cele din Africa, America de Nord și de Sud, insulele Pacificului, etc.) este un nonsens, dar trăim cu atât de multe nonsensuri încât unul în plus sau în minus nu ar mai conta prea mult.
Chiar este poate necesar să adun aceste comentarii și să le dezvolt într-un articol separat, cum am mai făcut și cu altele, pentru care îți mulțumesc încă o dată, Simona!
Incerc sa aflu cine-i C Preda ,el a scris cartea Monedele -geto dacilor , Academia RSR-Bucuresti 1973 .Eu citind doar 15 pagini in almanah , dar e atat de palpitant ,are atatea lucruri asemanatoare cu cele spuse de tine ,de ezoterism ,de basme . Si da si aici calaretul trac este - calaretul danubian .Gebeleisis-Geea -Belona-Isis ;Androginul .O situatie speciala in monede o are zona dintre genunchii din fata ai calului . De cele mai multe ori ,aici sade Zamoksis( un cap de preot ianic ) in ipostaza de fiu al Elelor zise Vete- Vetrane (batrane si ale vetrei ,batrane sau intreite batrane si in aceea de tata al Elelor cele tinere ,gratii si belese . Aici se aseaza de obicei capul Magului Alb ca preot si barbat al Mumei elelor ,de aceeea semnul lui este E rasturnat -Mag ,citim si aici numele altor Mume Ele Bendaine ,de la Bendis si de la Norne ,Cosanziene ,Grasielii de la Gratii si ele dar si cele care gratiaza de greseli ; Libergeanele - de la Libers-Geea,toate ianice ,Mam -Elese si Sibiele -Agre insemnand ale zeitei Bendis si ale Dianei Inia( initiala ),fice slujitoare ; ale Bendei Isisei benefice infatisarii ,Norne dar si nurori ale Batranelor si tot astfel frumoasele cele bogate in cosite si ale dragostei - miele pastorite ,stapane si dezlantuite in ritualuri zise Eleusaimii tinand in initieri arhaice ,talmacitoare intru corespondenta cu Zamolxis drept stapan al lacaselor in pamant . Dar aici trasaturile lui Zamolxis seamana cu a androginilor .
Din pacate nu gasesc un alt almanah in care este descrisa partea cealalta a efigiei - capul rege ,care primeste denumirea de Zamolxis -rege dac si care ne dezvaluie cele patru capete ,cel initial si inca trei incorporate in primul ,dintre care unul din capete are o cheita in cap . O sa mai caut , dar mi-am adus aminte cum iti mai spuneam ca citirea acestor bani -ort este asa de apropiata de scrierea ta. Difetrenta este ca cei care citesc efigiile cred ca ritualul de a fi aruncat in sulite este real ,desi toti recunosc ca inainte de a fi aruncat in sulite trebuia sa fi initiat si asta dura ceva timp . De ce ai omori un om doar pt a-l trimite cu o misiva la Zamolxis ,fara a primii si raspunsul ? In rest exista atat de multe asemanari cu cele din scrierile tale . Si acum imi aduc aminte de Miorita noastra si cred ca ciobanasul ortoman ce urmeaza a fi ucis de fapt el nu moare ci daca ne aducem aminte se nunteste ,dar intr-o lume diferita de a noastra .E mult de vorbit si de urmarit .
Trimiteți un comentariu